Ny podcast från Förvaltningshögskolan

Nu har Förvaltningshögskolan startat en egen poddradio, som kommer behandla allt som rör offentlig förvaltning.

Som en del i arbetet med att sprida och synliggöra den forskning har nu Förvaltningshögskolan startat en podcast. Målgruppen är den intresserade allmänheten, men ett av poddens huvudsakliga syften är också att väcka ett intresse och visa att offentlig förvaltning inte är så grått och trist som det låter.

Målsättningen är att göra ett tiotal avsnitt om året, där varje avsnitt behandlar ett ämne eller en frågeställning kring offentlig förvaltning på djupet.

I det första avsnittet diskuteras vad offentlig förvaltning är för något och varför det är intressant. Det går redan att lyssna på på hemsidan, www.spa.gu.se/samverkan/podcast. Det går också att prenumerera på inlägg med RSS, som du kan koppla till din mediespelare.