Klart med nytt KOLV-avtal

Nu är det klart att KOLV-samarbetet fortsätter i ännu en sexårsperiod.

KOLV under en resa till Nederländerna år 2017Sedan 1995 har Förvaltningshögskolan ett samarbete med Västra Götalandsregionen samt kommuner i Göteborgsregionen. Samarbetet, som kallas “KOLV” (Kommuner och Landsting i Västsverige) möjliggör unika samarbeten mellan Förvaltningshögskolan å ena sidan och samarbetsorganisationerna å den andra när det kommer till utvecklingsarbete. Genom samarbetet kan både utbildning och forskning hålla en hög nivå, både i forskningsanknytning och i sin samhällsrelevans. Samverkansarbetet har alltid varit viktigt för Förvaltningshögskolan och är en naturlig del i verksamheten. Inom samverkansområdet återfinns KOLV-projektet, uppdragsutbildningar, uppdragsforskning, öppna seminarier och föreläsningar, gästföreläsare, metodstöd och utvärderingsuppdrag, alumnverksamhet, medieuppdrag och mycket mer. Nu har parterna skrivit avtal för en ny sexårsperiod.
– Det visar på hur viktiga den här typen av frågor är för kommuner och region i Västsverige, säger doktor Louise Skoog, som samordnar KOLV-samarbetet.

Medverkande i KOLV är Förvaltningshögskolan, Västra Götalandsregionen, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö.

Lär mer om KOLV här!