Inbjudan till NOOS doktorandseminarium 5-6 februari 2015

5-6 februari 2015 håller det Nationella Nätverket i Offentlig Organisation och Styrning (NOOS) sitt femte doktorandseminarium - denna gång vid Malmö högskola och Lunds Universitet.

NOOS är ett tvärvetenskapligt nätverk mellan samhällsvetenskapliga institutioner vid svenska universitet och högskolor. Målgruppen för dessa seminarium är doktorander och handledare som forskar om offentlig organisation, förvaltning och styrning i bred bemärkelse, oavsett ämnestillhörighet och syftet är att ge doktorander en möjlighet att diskutera och få kommentarer på sina arbeten - som kan vara allt ifrån idéer till nästan klara avhandlingskapitel eller artikelmanus. Därtill är det ett viktigt tillfälle för att bygga nätverk och mötas under kreativa former och finna nya kollegor vid andra lärosäten och kanske i andra ämnen.

Anmälan kan göras fram till den 19 december 2014. Anmälningsformuläret hittar du här.

Texter skickas in senast den 23 januari. Vi återkommer med former för detta så att allt enkelt skall vara tillgängligt för alla deltagare. Texterna får gärna vara i form av pågående arbete.

Kostnader
Seminariet är kostnadsfritt. Vi bjuder på maten under dagarna. Men du får själv stå för resa och boende.

Program kommer inom kort.