Fler boksläpp med forskare från Förvaltningshögskolan

Efter nyliga boksläpp om NPM och Tjänstemän i skönlitteraturen fortsätter Förvaltningshögskolans forskare att medverka i böcker.

Nu kommer två ytterligare boksläpp där Förvaltningshögskolans forskare är inblandade. I boken Leda med tillit medverkar både Lena Lindgren och Rolf Solli, där de tillsammans med forskare inom bland annat etik, historia och samhällsplanering ger sina perspektiv på tillit inom ledarskap.

Samtidigt medverkar Emma Ek Österberg i boken En modern myndighet, som behandlar Trafikverkets försök att bli just en modern myndighet. Emma Ek Österberg som nyligen vann Best Paper Award vid en konferens i Edinburgh för sitt arbete med Trafikverket har här fokuserat på myndighetens ambition att bli en renodlad beställare och därmed styra marknaden.

Böckerna har ISBN 9789187003202 respektive 9789144121727