Lena Lindgren befordrad till professor i offentlig förvaltning

Lena Lindgren har av rektor blivit befordrad till professor i offentlig förvaltning

Förvaltningshögskolan gratulerar Lena Lindgren som enligt beslut av rektor har befordrats till professor i offentlig förvaltning.

Lena är en nationellt ledande forskare inom fältet utvärdering och hon har haft en nyckelroll i etablerandet av granskning i offentlig förvaltning som ett av Förvaltningshögskolans styrkeområden. Som lärare har Lena skapat ett flertal kurser på detta tema, och hon är också drivande i det pedagogiska utvecklingsarbetet vid Förvaltningshögskolan. Lena är därtill mycket aktiv för att främja samverkan mellan akademin och det omgivande samhället, och hon har bland annat sedan många år arbetat med metodstöd i utvärderingsfrågor hos Förvaltningshögskolans samverkanskommuner.