Förvaltningshögskolans pris till Sven Wiberg

Under Förvaltningshögskolans dag 16 april utdelades Förvaltningshögskolans pris för nyttiggörande av forskning i offentlig förvaltning.

Årets pristagare är Sven Wiberg, mångårig direktör och eldsjäl bakom Kvalitetsmässan. Priset delades ut av Dennis Jeryd, ordförande i Förvaltningshögskolans råd och kommunalråd i Lerum.

Under dagen kunde åhörarna lyssna på en rad forskare som talade på temat "Svenska tjänstemän". Bland de medverkande fanns förra årets pristagare, professor Elisabeth Sundin.

Den som vill ha de presentationer som visades under dagen kan maila Anna Cregård anna.cregard@spa.gu.se eller kontakta respektive föredragshållare.

Akademiska Kören, Göteborgs universitets manskör, underhöll publiken. Kören inbjöd också alla att komma till sin vårkonsert 25 april.

Dagenen avslutades av Förvaltningshögskolans prefekt Björn Rombach som inbjöd till nästa års Förvaltningshögskolans dag, som kommer att handla om skolan och kvalitetsarbete.