Förvaltningshögskolans dag 16 april om SVENSKA TJÄNSTEMÄN

Välkommen till Förvaltningshögskolans dag den 16 april (kl. 9-15) som i år har temat svenska tjänstemän.

Föregående års tema om svenska politiker följs nu av en heldag kring de svenska tjänstemännen. Vilka är de? Vad gör de? Hur agerar de och varför just så? Vilka förändringar kan vi se i tjänstemannarollen? Vilka förutsättningar arbetar de under? Det är några av de frågor som kommer att beröras under dagen. Naturligtvis kommer vi också att dela ut årets pris för bästa nyttiggörande av forskning i offentlig förvaltning.

Förvaltningshögskolans dag är en del av ett samarbetsprojekt mellan Göteborgs universitet, Västra Götalandsregionen och kommunerna Ale, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö. Dagen riktar sig främst till samarbetsorganisationernas politiker och anställda, liksom till studenter och personal vid Göteborgs universitet, men även andra som är intresserade av tjänstemannarollen är välkomna! Deltagande är kostnadsfritt och vi bjuder på föreläsningar och seminarier, vårliga sånger, fika och buffélunch. Arrangemanget äger rum i Linnésalen (JMG:s hus bakom Annedalsseminariet) på Seminariegatan 1 (vid Linnéplatsen).

Anmälningstiden för evenemanget har gått ut.

PROGRAM

Läs mer om Förvaltningshögskolans dag under tidigare år här.